Krkonoše

Počet návštevníků
trasa pro trekové kolo
Ergis ID: 469

Podkrkonoším 2 - (trekové a horské kolo)

zvětšit obrázek: Podkrkonoším 2 -  (trekové a horské kolo) * Krkonoše

Vrchlabí Krkonošské muzeum - Tři domky - Vrchlabí Krkonošské muzeum - Tři domky

podrobná mapa

V místě startu u Třech domků se nachází parkoviště. Jede se po hlavní ulici směrem na sever. Již po 300m dorazíme na vrchlabské náměstí, kde nalezneme starou radnici a v pravo vzadu zámek a zámecký park. Po 500m pokračujeme doprava ve směru ukazatele na Prahu, opět až k hlavní silnici. Tam se dáme doprava směrem na Jilemnici. Zhruba po 1km zahneme doleva nahoru na Horní Brannou a jedeme po asfaltové silnici až do Horní Branné.

V Horní Branné doprava a po cca 50m uvidíme na levé straně zámek. Pokud je otevřena dřevěná brána, může se projet skrz zámecký park. Uvnitř se nachází také jedna restaurace. Pokud je brána uzavřena, jedeme další možnou ulicí doleva směrem na Jilemnici. Po zhruba 100m před Harrachovskou hrobkou opět doleva, kde natrefíme u malého jezírka na pěšinu vedoucí skrz již zmiňovaný zámecký park. Dále doprava podél jezírka kamenitou cestou nahoru. Po krátkém sjezdu vede cesta nahoru do lesa. Závora se dá zleva objet. Následujeme lesní cestou až k další závoře, která se dá opět zleva objet. Na pravé straně se nachází nově založené jezírko, které zve na krátký odpočinek. Koupání se zde nedoporučuje. Je to umělé, ale velmi pěkné jezírko pro ryby. Dále pokračujeme rovně na okraji Martinic přes nechráněný železniční přejezd.

Zhruba po 150m narazíme na silnici číslo 293. Zde doprava. Po 400m druhou odbočkou doleva na lesní cestu a hned lehce doprava. Tuto pěšinu nyní následujeme. Přejedeme jednu asfaltovou silnici. Po 1,5km se lesní cesta stáčí doprava. Nyní se jede přes louku nahoru až na vršek. Následujeme polní cestou, která je v tomto úseku velmi špatná, až na hlavní silnici číslo 286. Jedeme doprava po této silnici na Jilemnici.

Na první křižovatce před Jilemnicí doleva směrem k nemocnici a hned doprava. Toto je tzv. "Zvědavá ulička". Touto uličkou dolů se dostaneme do centra Jilemnice s velkým náměstím a dvěmi kavárnami. Rovně okolo informačního centra a potom doprava a další ulicí doleva. Zde opět narazíme na hlavní silnici číslo 293, kde se dáme doleva.

V Hrabačově jedeme rovně přes hlavní silnici číslo 14 a směřujeme na Benecko. Po 1,6km doprava na Benecko přes Štěpanice po dobré asfaltové silnici. Tady začíná pomalu stoupání. Po 3km doprava směrem na Mrklov. Zde se jede pořád nahoru až do Kněžic.

Tento úsek trasy po poslední zatáčce se táhne nahoru až na křižovatku zvanou "Křížovky". My zde pojedeme rovně dolů směrem na Vrchlabí.

Zhruba po 200m se vpravo napojuje polní cesta, kterou pojedeme. Na této cestě máme krásný výhled na 1018m vysoké Žalý (vlevo). My následujeme cestu. Po pravé straně vidíme Smejkalovu boudu. Zde můžeme zahnout a dopřát si odpočinku nebo se o kousek dál v Kněžické chalupě nechat obsloužit a venku na slunci si vychutnat například výborné bramboráčky s česnekem. Potom pokračujeme dále od Kněžické chalupy rovně. Po krátkém stoupání narazíme na kapličku sv. Anny, která byla v roce 1999 obtížně restaurována. Zde nalezneme také skvělé místo k odpočinku s výhledem na Vrchlabí. Po špatné asfaltové silnici sjedeme do Vrchlabí. Dole se držíme pravé strany, přes malý můstek a kamenitou cestou rovně dolů do města. Podél kláštera a muzea až na parkoviště u Tří domků, kde naše tůra končí.