Krkonoše

Liczba zwiedzajšcych
trasa dla rowerów górskich
Ergis ID: 531

Lánov - Černá hora - Velká Úpa (horské kolo)

powiększyć obrazek: Lánov - Černá hora - Velká Úpa (horské kolo) * Karkonosze

Lánov Hotel Harmonie - Pec pod Sněžkou Velká Úpa, Náměstí

mapa szczegółowa

Z Lánova u Vrchlabí je to nejrychlejší cesta na Černou horu a táhne se na sever po hřebeni směrem k hlavnímu hřebeni. Trasa je velice náročná na kondici. Jede se po asfaltových zemědělských a kamenitých cestách. Nástup na hřeben od Bönischovy boudy je velmi prudký a kamenitý. Pro ne moc trénované cyklisty doporučujeme v tomto úseku raději sesednout a pár set metrů ujít pěšky. Poslední stoupání na vrchol Černé hory a cesta k Sosna farmě jsou technicky trochu náročné, ale i s dobrým treckingovým kolem se dá bez problémů zvládnout. Od Bönischovy boudy se nám při dobrém počasí naskytne nádherný výhled do Podkrkonoší. Kromě toho je na této trase krásný výhled na Sněžku a na hřebeny. Sosna farma je malá mléčná farma, která nabízí potraviny z vlastní výroby. K dostání je například vynikající chléb s tvarohem nebo jogurt. K zpáteční cestě do Lánova můžete využít cyklobus, který má zastávku ve Velké Úpě v Peci pod Sněžkou na náměstí.

Start v Lánově u Hotelu Harmonie. Z parkoviště u Hotelu Harmonie směrem na Trutnov. Na velké křižovatce v Lánově doleva směrem na Černý důl. V Horním Lánově doprava. Po zhruba 300 metrech doprava na lesní cestu. Asi po 3 km doleva a potom zhruba po 250 metrech se držet vpravo. Stoupání serpentinami k Bönischově boudě. Dále okolo boudy (žluté značení). Prudké stoupání na Jelení vrch. Odbočit doleva (žluté značení) a následovat cestu. Za Tetřevími boudami zahnout doprava. Po zhruba 1,3 km opět doprava směrem bouda Mír. Od Mírové boudy následujte červené značení, okolo Babí boudy a chaty Helena. Dále po červených značkách. Stoupání na Černou horu. Z Černé hory zpět na Václavák (malý dřevěný můstek). Zde doprava. Opět stoupání na Hubertovu vyhlídku. Na rozcestí "Pěticestí" ostře vlevo Thámovou cestou dolů až k horské farmě Sosna. Od farmy Sosna se po žlutém značení dostanete do centra Velké Úpy, kde je také zastávka cyklobusu.